Ülehomme tuleb siis müüki Apple’i kauaoodatud tahvelarvuti iPad. Alates selle tutvustamisest jaanuari lõpus, ehk kahe kuuga, on Apple’i aktsia hind kerkinud üle kümne protsendi 235 dollarile, tänu millele sai Apple’st turuväärtuselt suurem ettevõte kui on Wal-Mart.
Osaliselt on aktsia hinnatõus tingitud iPhone ja Macide müügi pidevast kasvust. Viimase kiirenduse andsid aktsia hinnale kuuldused, et Apple võib hakata koostööd tegema mobiilsidefirmaga Verizon. Ehkki pessimistid kardavad, et sel aastal seda ei juhtu, tähendab see siiski, et lisaks GSMile, töötatakse välja telefon, mida saab kasutada ka CDMA süsteemis, millel on USAs enam-vähem samapalju kliente.
Apple’i aktsia hinnatõusu peasüüdlaseks võib pidada siiski iPadi-palavikku. Just sel päeval, kui Apple teatas iPadide kindla müügipäeva, 3. aprill, kerkis aktsia hind neli protsenti.
Ootused on kõrged, kuid kas iPad neid ootusi ka õigustab, on täna veel üsna ebaselge. Ebaselguse üheks põhjuseks on asjaolu, et veel pole teada, missuguseid rakendusi tahvelarvuti sisaldama hakkab.
Analüütikud on iPadi müüginumbrite ennustamisega ettevaatlikud. Üldise konsensuse (ehkki kõikumised on suured) kohaselt müüakse täna alanud kvartali lõpuks miljon, selle aasta lõpuks aga viis miljonit iPadi.
„Tegemist on revolutsioonilise tootega, kuid tegemist on uue turuga,“ lausus Bloombergile Morgan Stanley analüütik Katy Huberty. Paljud potentsiaalsed kliendid küsivad, mida sellega teha saab,“ lisas ta.
Nagu alati enne uue toote tutvustamist, annab Apple selle umbes nädalaks ajaks kolmele ajakirjanikule testimiseks. The Wall Street Journali Walt Mossberg nimetab iPadi peaaegu sülearvutitapjaks (laptop killer). David Pogue The New York Timesist tõi ära vastuolulised arvamused, kus ühelt poolt tehnoloogiafriigid nimetavad toodet naeruväärsel absurdeks ja teiselt poolt peetakse seda revolutsiooniliseks. Ehk midagi taolist, millest ma kirjutasin blogis täpselt kuu aega tagasi (Vidinafännid ja Apple). Kolmas ajakirjanik, Edward Baig päevalehest USA Today, nimetab iPadi võitjaks.
Üks vähestest, kes julgeb ennustada, kui palju iPade eeloleval nädalavahetusel müüakse, on Piper Jaffray analüütik Gene Munster, kes pakub selleks numbriks 200 000. Ta saadab analüütikud kuue linna poodidesse, et saada ka esialgsed hinnangud.
„Me mõõdame järjekordade pikkusi ning hindame klientide elevust,“ selgitas ta Bloombergile. „Kui me näeme New Yorgi poes ainult nelja inimest, on see paha märk,“ lisas ta.
„Risk on alati,“ lausus ajalehele The New York Times investeerimisfirma Needham & Company analüütik Charles Wolf, kes osutab Apple’i varasematele ebaõnnestumistele nagu Mac Cube ja Apple TV, aga sellele vaatamata usub ta, et iPad müüb hästi.
„Kui iPadi müük ebaõnnestub, mõjub see aktsia hinnale,“ kinnitas Wolf. „Aga ma kahtlen, et see oleks maailma lõpp,“ lisas ta.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar