USA suurim autotootja Ford Motor teatas möödunud reedel, et sai teises kvartalis 2,6 miljardit ning esimesel poolaastal kokku 4,7 miljardit dollarit kasumit. Nii suure poolaastakasumi sai Ford viimati 1998. aasta esimesel poolel. Fordi aktsia hind on vähem kui kahe aastaga kerkinud üle seitsme korra. Sellele vaatamata hindab investeerimisajakiri Barron’s Fordi aktsiat allahinnatuks.
Fordi autotootmisüksuse teise kvartali maksueelne kasum oli 2,1 miljardit dollarit võrrelduna 1,1 miljardi dollari suuruse kahjumiga aasta tagasi ning kasum tuli peamiselt tänu autode müügi kasvule ja kõrgematele hindadele.
Fordi hinnangul müüakse USAs sel aastal 11,5 kuni 12 miljonit autot. Number on tunduvalt väiksem 17 miljonist, mida seal müüdi vähem kui kümmekond aastat tagasi aga tunduvalt enam kui 2009. aastal müüdud 10,6 miljonit sõidukit.
Morningstari analüütiku David Whistoni hinnangul kasvab sõidukite müük USAs lähiaastatel 15 kuni 19 miljoni ühikuni ning Fordil on väga head võimalused sellest üha suurema osa saada. Fordi turuosa on kasvanud 17 protsendini võrrelduna 15,5 protsendiga aasta tagasi, General Motorsi turuosa on see-eest kahanenud 19,2 protsendini. Fordi uuenenud mudelid meeldivad klientidele ning uut Taurust müüakse 6000 dollari võrra kallimalt kui eelmise aasta mudelit.
Ehkki võlakoormus on Fordi jaoks endiselt probleem, muutub ettevõtte bilanss üha paremaks. Kvartali lõpus oli Fordil võlga 27,3 miljardit dollarit, mis on 7 miljardi võrra vähem kui 1. kvartali lõpus. Tänu kahanemisele on aga intressikulu 470 miljonit dollarit väiksem. Fordi finantsüksuse, Ford Crediti maksueelne tegevuskasum kasvas 37 protsenti 888 miljoni dollarini.
Craig-Hallumi analüütik Steven Dyer nimetab eelmist kvartalit Fordi jaoks fantastiliseks. Tema sõnul võttis Ford eelmises kvartalis pea kõik, mis võtta andis.
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar