Nafta ja naftasaaduste hinnad on kukkunud juba nii palju, et kütusefirmadel on viimane aeg hakata langetama kütuste jaehindu, sest vastasel korra tekib tõesti küsimus, kas sellel turul konkurents ikka toimib. Kui maikuu esimesel poolel kompenseeris kütuste hinnalangust dollari järsk tugevnemine (nafta ja naftasaadustega kauplemine toimub dollarites), siis nüüdseks on nende hinnad juba nii palju kukkunud ja dollar stabiliseerinud, et hinnad on märkimisväärselt odavamad ka eurodesse ja kroonidesse arvestatuna.
Nafta hind on alates aprilli lõpust langenud 86 dollarilt barrel 70 dollarini. Pliivaba bensiini 95 hind on samal ajal Rotterdami sadamas langenud 812 dollarilt 674 dollarini tonn. Kroonidesse ümberarvutatuna on seega bensiiniliitri regionaalne hulgihind langenud 7,20 kroonilt liiter 6,42 kroonini liiter (eile). Kuna nafta hind langes ka eile, siis ilmselt langevad naftasaaduste hinnad Rotterdamis ka täna, sest minu tähelepanekute kohaselt reageerib naftasaaduste hind toornafta hinna liikumisele umbes poolepäevase viivisega.
Kui võtta aluseks Neste automaattanklate jaehind, siis on bensiini hinna juurdehindlus (marginaal) kerkinud 97 sendilt liiter (30. aprillil) 1,71 kroonini liiter eilse seisu järgi.
Ka kuu keskmised marginaalid on viimaste kuudega pidevalt tõusnud. Märtsis oli keskmine marginaal 0,92 krooni, aprillis 1,07 krooni ning maikuus (kuni eilseni) 1,26 krooni liitri kohta.
Nafta ja naftasaaduste hinnad Rotterdami sadamas on kütuste baashindadeks Põhja-Euroopas.
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar