kolmapäev, 19. mai 2010

Motorola kaotab kärmelt turuosa

Kui Motorola kutsus 2008. aasta suvel mobiiliguru Sajay Jha mobiilioperaatorfirmast Qualcomm ettevõtte kaasjuhiks päästmaks oma mobiiliäri, olid paljud analüütikud valikuga väga rahul. Lootused kuldaväärt eksperdile olid suured ning mitmed analüütikud tõstsid kiiresti Motorola aktsia soovitusi ja hinnasihte.

Kuigi uus juht võib teatud juhtudel teha imet, nagu seda on teinud Fordi tegevjuht Alan Mulally, tavaliselt see nii lihtne siiski ei ole.

Analüüsikeskuse iSuppli andmetel langes Motorola mobiiltelefonide globaalsel turul 9. kohale omades kolm protsenti mobiiltelefonide turust. Veel kolm aastat tagasi, 2007. aasta esimeses kvartalis, oli Motorola Nokia järel teisel kohal. Kuna mobiilifirmad on keskendunud peamiselt nutitelefonidele, mille kasvuks oodatakse sel aastal 35,5 protsenti võrrelduna kogu turu 11,3-protsendilise kasvuga, läksidki eelmises kvartalis Motorolast mööda vaid nutifone tootvad Apple ja Research in Motion (RIM), kes on vastavalt kuuendal ja viiendal kohal.

Kõige suurem turuosa, 37,4 protsenti, on endiselt Nokial, kellele järgneb 22,3 protsendiga Samsung ning 9,4 protsendiga LG Electronics. SonyEricsson on 3,6 protsendiga neljandal kohal.

Ehkki turuosa on kadumas, on Motorola marginaal kasvanud aastaga 19 protsendipunkti, kommenteeris Motorola tulemust iSuppli analüütik Tina Teng. Ka Motorola on üha enam keskendumas suurema marginaaliga telefonide tootmisele nagu on nutitelefon Droid.

Motorola eelmise finantsaasta kahjum langes 51 miljonile dollarile võrrelduna 4,2 miljardi dollari suuruse kahjumiga 2008. aastal. Selle aasta esimeses kvartalis (lõppes 3. aprillil) teeniti 69 miljonit dollarit kasumit.

Reuters andmetel soovitab 13 analüütikut Motorola aktsiat osta, 15 hoida ning neli müüa.

Kommentaare ei ole: