Legendaarne investor Warren Buffett nimetas Kraft Foodsi juhte rumalateks (dumb), sest ettevõte lahjendas tema osalust uute aktsiate emiteerimisega, et võtta üle Briti magusatootja Cadbury. Lisaks sellele peab Kraft maksma umbes miljard dollarit tulumaksu tulu eest, mida Kraft sai pitsaüksuse müügi eest Šveitsi toiduainete kontsernile Nestle. Tehingu eest saadud 3,7 miljardit kulus samuti Cadbury ülevõtmisele, mille koguhind oli 19 miljardit dollarit raha ja aktsiate näol.
"Mõlemad tehngud olid rumalad," kinnitas Buffett 1. mail toimunud Berkshire Hathaway aktsionäride üldkoosolekul. Buffett on Kraft Foodsi suurim aktsionär.
Investeerimisajaleht Barron’s arvab siiski, et Krafti juhtkond eesotsas Irene Rosenfeldiga on nutikam kui vanahärrast investor arvab.
Kraft Foodsi avalik esmaemissioon toimus 2001. aastal hinnaga 31 dollarit aktsia ning sellel tasemel liigub väärtpaberi hind tänaseni. Ka eelmise aasta kasum aktsia kohta - kaks dollarit, pole kõrgem kui aastal 2003.
Tänu Cadbury ülevõtmisele tõstis Rosenfeld Krafti kasumi kasvu prognoosi 9 kuni 11 protsendile võrrelduna seitsme kuni üheksa protsendiga enne magusatootja ülevõtmist.
Krafti aktsia hinna ja 2011 aasta eeldatava kasumi suhe (p/e suhe) on madalam kui konkurentide Nestle, Hershey ja General Millsi aktsiatel. Ka Buffett, kelle juhitavale Berkshire Hathaway’le kuulus 1,8 miljardit Krafti aktsiat (8 protsenti aktsiatest) möönab, et aktsia on alla hinnatud. Sama arvab ka riskifondi Pershing Square Management juht William Ackman, kes ostis jaanuaris umbes kaks protsenti Krafti aktsiatest. Tema arvates kerkib Krafti aktsia hind kahe aastaga 45 dollarile (eile maksis Krafti aktsia 30,55 dollarit). Ettevõte on investoritele üsna helde makstes dividende 1,16 dollarit aktsia kohta, mis teeb aktsia dividenditootluseks 3,8 protsenti.
Pärast Cadbury ülevõtmist annavad magusatooted peaaegu kolmandiku Krafti käibest. 2008. aastal oli Cadbury maailma 50 suuremast magusaturust enam kui 20 turul esimesel või teisel kohal jäädes alla ainult Mars/Wriggly’le, Nestle oli kolmandal ning Kraft neljandal kohal. Enne Cadbury ülevõtmist andsid maiustused vaid 11 protsenti Krafti müügitulust. Magusaturul ei kujuta oma kaubamärgi all (private label) müümine nii suurt ohtu nagu see on Krafti teistes segmentides.
Kulude kokkuhoiuga loodetakse säästa 675 miljonit dollarit aastas (kontserni selle aasta käibeks ennustavad analüütikud 49,5 miljardit dollarit).
Nii Cadbury kui ka Kraft on viimastel aastatel keskendunud marginaalide kasvatamisele. 2009. aastal oli Krafti tegevuskasumi marginaal 13,6 protsenti, mis jäi tööstuse keskmisele (15%) alla. Credit Suisse usub, et Krafti marginaal kasvab sel aastal 14,1 ning 2012. Aastal 15,3 protsendini. Pikemas perspektiivis võib marginaal kerkida isegi 20 protsendini, usuvad mõned analüütikud.
Eile kirjutas Bloomberg, et Buffett on siiski 23 protsenti Krafti positsioonidest esimeses kvartalis maha müünud.
Kraft Foodsi aktsiaid soovitab osta 12 analüütikut, kuus analüütikut soovitab aktsiat osta. Müügisoovitusi aktsial Reutersi andmetel ei ole.
teisipäev, 18. mai 2010
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar