teisipäev, 11. mai 2010

H&M on sooja kliima suhtes külmavõitu

Nii pealkirjastas eilne The Wall Street Journal loo Rootsi moerõivaste müüjast Hennes & Mauritz (H&M).

Trendikal kompaniil on kauplused 37 riigis, aga mitte ühtegi Texases ega ka Miamis. Asi pole selles, et nendes regioonides pole odavate ja trendikate rõivaste järele nõudlust. Lihtsalt H&M ei ole päris kindel, kuidas müüa riideis seal, kus on alati soe, kinnitab mainekas majandusleht.

Maailma kolmanda moerõivaste jaemüüja (käibe järgi) strateegia on edukas piirkondades, kus aastaajad vahelduvad.

„Sellises kliimas oleme me väga edukad,“ kinnitas ajalehele H&Mi USA üksuse juht Daniel Kulle. Aga mõnedes Ühendriikide piirkondades puudub talv kas osaliselt või täielikult ning me peame endilt küsima „Kuidas toimida seal?“

Olemasolevas 1900 kaupluses üle maailma müüakse enam-vähem samasugust kaupa. Alates 2000. aastast, mil H&M avas Manhattani Viiendal avenüül esimese poe USAs, on kanda kinnitatud peamiselt põhjapoolsemates osariikides. Alles 2006. aastal, kui USAs oli juba sadakond poodi, avati esimene kauplus Los Angeleses - linnas, kus paistab pidevalt päike. Nüüd on ettevõttel USAs peaaegu 200 poodi, aga väga paljudes lõunapoolsetes linnades ja piirkondades neid ikka veel pole.

Ettevõttel puudub ka korralik e-kaubandus. Internetipoe kaudu saab H&M tooteid osta vaid osades Euroopa riikides ning pole veel öelnud, millal nende riikide nimekirja lisandub USA.

Tegeliku müüb H&M ka päikesepaistelistes piirkondades nagu Hispaania ja Lõuna-Itaalia. Ettevõttel on poed ka Lähis-Ida riikides, kuid seal toimub see frantsiisi alusel. Veerand H&Mi käibest tuleb Saksamaalt, teine veerand Rootsist, Prantsusmaalt, Suurbritanniast ning Hollandist. Ettevõttel ei ole mitte ühtegi poodi Mehhikos, Lõuna-Aasias, Lõuna-Ameerikas ega Austraalias.

Ka sel aastal plaanitakse avada USAs 20 uut kaupust, aga vaid üks neist uues kohas – Portlandis. Ajalehe sõnul ei pruugi see aga nii jääda. Ettevõtte tegevjuhi, asutaja Erling Perssoni lapselapse Karl-Johan Perssoni sõnul näeb ta USA turul suurt kasvuvõimalust.

Reutersis andmetel soovitavad H&M aktsiat osta 15 analüütikut, 10 soovitavad seda hoida ning viis analüütikut soovitab müüa. Eelmise majandusaasta eest maksab ettevõte dividende 16 Rootsi krooni aktsia kohta, mis teeb aktsia dividenditootluseks 3,5 protsenti. Paraku pidi dividendide saamiseks aktsionäride nimekirjas olema juba 4. mail. Aga ettevõte on omanikutulu väljamaksmist suurendanud pidevalt alates 1997. aastast, mis tähendab, et järgmise aasta dividendide saamiseks võib aktsiate soetamiseks olla praegu aeg sobiv.

Kommentaare ei ole: