Veidi vähem kui kuus aastat jätkus moerõivaste müüjal Baltika söakust avaldada kuu müügitulemusi. Eile teatas ettevõte, et alates aprillist hakatakse neist teatama vaid kord kvartalis.
Sellest on muidugi kahju. Eelmise tõusulaine ajal oli Baltika novaator hakates alates 2004. aastast avaldama kuu müügitulemusi. Hea eeskuju oli nakkav ning peagi hakkas kuu müügimahtusid avaldama ka Tallink ning selle aasta algusest hakkas kuu müügitulemusi avaldama ka meediakontsern Ekspress Grupp.
Nüüd, kus ettevõttel on juba mitu aastat üsna kehvasti läinud, tegi Baltika tagasikäigu otsustades alates aprillist kuu müügitulemuste avaldamine lõpetada. Ettevõtte juht Meelis Milder on mitmelgi puhul näidanud üles närvilisust, mis kulmineerus kuu aega tagasi, kui ta süüdistas Äripäeva ja LHV Panga analüütikut ettevõtte maine kahjustamises. Selles, et ajal, kui ettevõttel läheb kehvasti, süüdistatakse ajakirjandust ja analüütikuid ei ole midagi uut ka mujal maailmas, pigem on tegemist üsna tavalise nähtusega.
Vene vanasõna ütleb, et ei maksa süüdistada peeglit kui lõust on viltu. Ei ajakirjandus ega analüütikud ole süüdi ettevõtte halbades tulemustes. Pigem on kehvades tulemustes süüdi lisaks majanduskriisile ka ettevõtte liigsuur laenukoormus, mille tõttu ettevõtte likviidsuspuhver on olematu ning ilmselt tuleb taas kaasata lisakapitali. Likviidsusprobleemide leevendamiseks korraldas Baltika eelmisel aastal 40 miljoni krooni suuruse aktsiaemissiooni.
Kaks aastat tagasi, 2007. aasta sügisest 2008. aasta märtsini, ostsid Baltika juhtidele kuuluv osaühing BMIG ning juhid eraisikutena kokku üle poole miljoni ettevõtte aktsia. Väiksemas mahus kestsid juhtide aktsiaostud kuni 2008. aasta lõpuni. Eelmine aasta tõi aga pöörde. 2009. aastal müüsid Baltika aktsiaid nii Meelis Milder kui ka finantsjuht Ülle Järv. Tõsi, kogused pole olnud suured, aga juhtide suhtumise muutumist see mingil määral siiski näitas.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar