teisipäev, 23. märts 2010

Kelloggi aktsial korralik tõusupotentsiaal

Vahetult pärast naistepäeva soovitasin investeerida arenevatesse turgudesse läänefirmade kaudu. Üheks taoliseks tuntud ettevõtteks, mis on vana ning väärikas ning tegutseb läänemaailmas nn küpsel turul, aga samas on käsi sees ka arenevatel turgudel, on hommikusöögikrõbinate tootja Kellogg. Ettevõttel on head suhted ka jaekaubandushiiu Wal-Mart’iga, tänu millele on tal konkurentsieelis ka USA turul.

Investeerimisajaleht Barron’s soovitas nädalavahetusel kasutada võimalust ning osta kõrgekvaliteedilise ettevõtte aktsiaid suhteliselt soodsa hinnaga. Kelloggil on terve rida tugevaid brände, rahvusvaheline kohalolek ning maksab stabiilselt dividende. Sel aastal tõstis Kellogg välja makstavate dividendide määra kümne protsendi võrra 1,50 dollarini ning ostab sel aastal 650 miljoni dollari eest aktsiaid tagasi. Seetõttu ennustavadki analüütikud, et Kelloggi aktsia hind võib sel aastal kerkida 15-20 protsenti. Praeguse hinnataseme juures, 54,16 dollarit, on aktsia dividenditootlus 2,8 protsenti.

„Praegu oleme olukorras, kus tarbijad otsivad odavamaid kaubamärke ning jaemüüjate kaubamärke (private label),“ lausus nädalalehele Standard & Poor’si analüütik Tom Graves, kes soovitab Kelloggi aktsiat osta. „Tootjatel on selle vastu võitlemiseks kaks võimalust: turundus ja uued tooted. Kellogg teeb mõlemat,“ lisas ta. 2009. aastal kulutas Kellogg reklaamile 1,2 miljardit dollarit, mis moodustab umbes üheksa protsenti ettevõtte käibest võrrelduna näiteks General Millsi viie protsendiga.

Tarbijad on Kelloggile lojaalsed. Jaemüüjate kaubamärgi all müüakse USAs vaid kümme protsenti hommikusöögi- ja muid teraviljast toodetud külmtoite. Kelloggi turuosa on sel turul 34 ning General Millsil 31 protsenti. Piimatoodetel on jaemüüjate kaubamärgi turuosa aga tervelt 59 protsenti.

Teraviljadest valmistatud hommikusöögikrõbinaid süüakse peamiselt USAs, Suurbritannias ja Austraalias. Kasvavad turud on ka Venemaa ja Hiina. Aga enne kui need saavad populaarseks Aasias, peaksid sealsed rahvad hakkama rohkem piima jooma.

Suurema potentsiaaliga on arenevatel turgudel snäkiäri, mis moodustab umbes 40 protsenti Kelloggi kogukäibest. 2008. aastal omandas ettevõte enamusosaluse ühes Hiina koogi- ja snäkitootjas ning ostis samasuguse ettevõtte Venemaal. Kelloggist võib saada midagi PepsiCo taolist, mis samuti on väga tugev snäki ja krõbuskiturul.

Reutersi andmetel soovitab 14 analüütikut Kelloggi aktsiat osta, viis soovitavad hoida ning müüa ei soovita väärtpaberit mitte keegi.

Kommentaare ei ole: