neljapäev, 3. juuni 2010

Hewlett-Packard restruktureerib teenindusüksuse

Kaks nädalat tagasi avaldatud Hewlett-Packardi (HP) eelmise kvartali majandustulemustest selgus, et teenindusüksuse tulemused jätsid soovida ning tehnoloogiagiganti toidab endiselt peamiselt riistvara müük. Kirjutasin sellest siin.

Üleeile tuli aga uudis, mis näitab, et HP reageerib kiiresti ja kavatseb teenindusüksusest koondada 9000 töötajat teisalt aga investeerida üksuse moderniseerimiseks miljard dollarit.

Teenindussektori aeglane kasv on tingitud muutustest, kuidas ettevõtted ostavad tehnoloogiateenust, selgitas ajalehele The Wall Street Journal konsultatsioonifirma Everest Group tegevjuht Peter Bendor-Samuel. Seniste mitmeaastaste lepingute asemel on ettevõtted hakanud otsima lühema kestvusega ja väiksemamahulisi lepinguid. Selleks et saada ka väikesemahulistest lepingutest korralikku kasumit, üritavad teenindajad pakkumisi automatiseerida asendades kõrgepalgalised töötajad tarkvaraga, mis täidavad teatud funktsioone automaatselt.

Teenindusüksus on HP jaoks olulise tähtsusega. 2008. aastal omandati 13,6 miljardi dollari eest teenuste hanke gigandi Electronic Data Systems (EDS), millega lisandus 142 000 töökohta. Sellest alates on HP EDSi kulusid kokku tõmmanud peamiselt 25 000 töökoha likvideerimisega. Teenused annavad peaaegu kolmandiku Hewlett-Packardi käibest. Esmaspäeval teada antud 9000 lisandub eelnimetatud 25 tuhandele ning moodustab kolm protsenti ettevõtte tööjõust. Oktoobris (Hewlett-Packardi finantsaasta lõpeb 31. oktoobril) oli ettevõttel 304 000 töötajat.

Samas kavatsetakse võtta tööle 6000 uut töötajat, peamiselt müügimeeskonda.

Eelmises kvartalis teenis teenindusüksus 1,38 miljardit dollarit kasumit ning käive oli 8,7 miljardit dollarit. Üksuse tegevuskasumi marginaal oli 15,9 protsenti võrrelduna 13,8 protsendiga aasta tagasi.

Kommentaare ei ole: