kolmapäev, 22. juuli 2009

Apple ei ole pelgalt vidinatootja

Apple'i eile avaldatud kolmanda kvartali majandustulemused olid head, nagu viimasel ajal ikka. Aktsia hind reageeris järlkauplemisel 3,6 protsenti. Euroopas oli lõuna ajal aktsia hind 3,7 protsenti plussis.

Tarkinvestoris oli sellega seoses mitu kommentaari, kus kaheldi ettevõtte jätkusuutlikkuses, sest kaua tarbijad suudavad neid vidinaid ikka osta. Kristjan Lepik lisas veel, et paljud "Apple'i investorid on rohkem toodete investorid, kui finantsnumbrite investorid. Aktsiaga kaasas seetõttu alati ka oluline emotsionaalne komponent. Väärtusinvestorile seetõttu ka raskem 160 USD aktsiahinna juurest leida argumente investeerimiseks".

Kahtlused on muidugi põhjendatud, kuid minu arvates tuleks pöörata tähele asjaolule, et Apple ei ole pelgalt vidinatootja, vaid tootearendus järgib väga selget strateegiat, mille Steve Jobs formuleeris 2001. aasta jaanuaris toimunud Macworldil. Selleks on digitaalne sõlm (Digital Hub), millega kõik need nn vidinad seotud on. Sõlmeks on loomulikult Mac-arvuti.

Ehkki Apple TV on Jobsi sõnul praegu vaid hobi, tundub mulle, et mõne aasta pärast on just see valdkond. Forrester Research kirjutas eelmise aasta juunis ilmunud raportis, et aastaks 2013 on Apple oma toodetega vallutanud kodude kõik toad. Uute toodetena pakuvad analüütikud välja seinale paigutatavad raamid, kus on kõrglahutusvõimega ekraanid ja kõlarid, kus saab vaadata pilte, filme ja mängida muusikat. Analoogilisi tooteid jagub magamistuppa ja mujale. Tegelikult on kõik taolised tooted juba olemas, kuid Apple on kõige paremini võimeline looma kogu süsteemi üheks tervikuks.

Investoritele soovitan lugeda Leander Kahney raamatut Inside Steve's Brain. Raamat on väikeseformaadiline, mistõttu võiks olla ka jõukohane neile, kes väga suured raamatusõbrad ei ole.
http://www.amazon.com/Inside-Steves-Brain-Leander-Kahney/dp/1591841984#

Mis puutub Lepiku väitesse, et investorid on rohkem toodete, kui numbrite investorid, siis see kehtib eelkõige jaeinvestorite kohta. Tänapäeval on aga jaeinvestorite osa suuremal osal aktsiaturgudest (erandiks on siin Hiina) üliväike. Aktsia hinna määravad ära ikka institutsionaalsed investorid.

Kommentaare ei ole: