Värske ajakiri BusinessWeek kirjutab, et liigne kokkuhoid on peamiseks põhjuseks, miks varasematel aastatel laitmatu reputatsiooniga Toyota on pidanud nüüdseks tagasi kutsuma juba kaheksa miljonit sõidukit.
Juba 2005. aastal hooples ettevõtte tollane president Katsuaki Watanabe, et on eelneva kuue aastaga kärpinud tegevuskulusid 10 miljardi dollari võrra. Seda tingimustest, kus kokkuhoidu poleks nagu üldse vaja olnud, sest kasumikasv oli muljetavaldav ning globaalne turuosa üha kasvas. Sellele vaatamata võeti suund veel suurematele kärbetele. Camry detailide tootjatel paluti detailid teha 10 protsenti odavamad. Toyota USA üksuse juht Jim Press hoiatas toona oma Jaapani ülemusi, et sõidukite kvaliteet hakkab langema, kuid see hoiatus oli määratud kurtidele kõrvadele.
Ajakirja sõnul toimus korraga agressiivne kulude kokkuhoid ning kiire kasvamine kolme järjestikuse presidendi ajal: Hiroshi Okuda (1995-1999), Fujo Cho (1999-2005) ning Watanabe (2005-2009). Ettevõtte praegustel juhtidel eesotsas praeguse presidendi Akio Toyodoga kuulub aastaid eelkäijate põhjustatud probleemide lahendamisega.
Viimasel ajal on tõstatatud ka küsimus, kas Toyota asutaja lapselaps, eelmise aasta juunis ettevõtte juhi kohale asunud Akio Toyoda oma ülesandega hakkama saab.
„Tema (Toyoda) suurimaks ebaõnneks oli presidendiks saamine enne, kui ta selleks valmis oli,“ kirjutas Financial Times kuu aega tagasi.
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar