neljapäev, 9. juuli 2009

Börsi mainet kahjustab kõige rohkem börs ise

Eilses Äripäevas (vist, sest ma pole paberlehte näinud) kirjutas Tallinna börsi noteerimiskomisjoni liige Kristjan Hänni komisjoni otsust lasta Luterma (endine Kalev) börsilt minema.

Põhimõtteliselt olen ma enamjaolt Hänniga nõus, aga nõustuda ei saa arvamusartikli pealkirjaga "Kruuda kahjustas börsi mainet". Börsi mainet kahjustab eelkõige börs ise, olles mannetu sundimaks börsiettevõtteid käituma investorisõbralikena ning ka börsi reglemendsi on naljakaid ja kummalisi nõudeid.

Tõsi, Luterma/Kalev on olnud kaugel sellest, mida me börsettevõttena näha tahaksime. Kvartaliruannete esitamine on toimunud pea alati tähtaja viimasel minutil või hiljem. Mulle tundub, et Kalevi noteerimine oleks tulnud börsil lõpetada juba aastaid tagasi ning mitte Kruuda, vaid Börsi initsiatiivil.

Kalevi puhul on mul kõige vähem etteheiteid just selle lahkumisele börsilt. Mäletatavasti tegi Kruuda väikeaktsionäridele pakkumise kaks aastat tagasi, mille ma ise vastu võtsin ja soovitasin ka teistel seda teha. Paraku suurem osa investoritest seda ei teinud ja täna on ettevõttel endiselt tuhatkond investorit. Peamiselt on põhjusi kaks. Suurem osa neist on ilmselt kunagi Kalevi erastamisel aktsionärideks saanud väikeinvestorid, kellel sisuliselt investeerimiskogemus puudub. Teine grupp investoreid on need, kes lootsid spekuleerida suurele rahavoole, mis oleks tekkinud toiduainetetööstuse osa müümisest Altale ehk Rahumaale

Minu meelst on Börsile vaata, et kõige suuremat kahju teinud noteerimiskomisjon ise, tänu kellele on börsinimekirjas kohtutoimik nimega Järvevana ning maalapp nimega Trigon PD.

Kommentaare ei ole: